Zaštita potrošača

Advokat za zaštitu potrošača

 

Zaštita potrošača odnosi se na propise i metode koji su usmereni na to da zaštite i unaprede prava i interese potrošača i promovišu pravične prakse u trgovini.

Ove mere mogu uključivati:

  • Informacije i transparentnost: potrošači treba da budu informisani o proizvodima, cenama i uslovima kupovine, na blagovremen i potpun način.
  • Kvalitet proizvoda: propisi osiguravaju da proizvodi budu bezbedni i da ispunjavaju određene standarde kvaliteta kako bi se potrošačima obezbedio odgovarajući kvalitet i sigurnost prilikom upotrebe proizvoda.
  • Pravo na vraćanje nesaobraznog proizvoda: potrošači imaju pravo da u određenom vremenskom roku vrate proizvode koji ne odgovaraju onome što su kupili, u zavisnosti od toga da li je reč o uobičajenim ili ugovorenim svojstvima  proizvoda.
  • Zaštita od prevare: zakonodavstvo štiti potrošače od obmanjujućih poslovnih praksi koje neiskusnog i nestručnog potrošača mogu dovesti u zabludu u pogledu svojstava i namene proizvoda i samim tim mu prouzrokovati štetu ili dovesti do toga da se kupi nešto što ne odgovara potrebama potrošača prilikom kupovine.
  • Rešavanje sporova: potrošači imaju pravo da prijave probleme i da traže odštetu ili rešavanje sporova preko nadležnih organa i institucija. Potrošačima na raspolaganju stoji čitav niz pravnih mehanizama kojima mogu zaštiti svoja prava i interese, kao što vansudski načini rešavanja potrošačkih sporova, prijave nadležnim tržišnim inspekcijama, prijave ministarstvu i tužbe pred parničnim sudovima.

Kancelarija pruža usluge pravnog savetovanja potrošača u pogledu uslova i načina kojima mogu ostvariti i zaštiti potrošačka prava, zastupanja u postupcima pred trgovcima, telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, medijatorima, tržišnim inspekcijama, sudovima, kao i izradi tužbi za naknadu štete iz potrošačkog odnosa.

U Republici Srbiji, zaštita potrošača regulisana je Zakonom o zaštiti potrošača, koji predviđa niz prava i obaveza za trgovce i potrošače. Takođe, veliki broj odredbi koje se tiču materije potrošačkih sporova regulisan je Zakonom o obligacionim odnosima. Za bilo kakve konkretne aspekte ili situacije, stojimo vam na raspolaganju.